you're my future wifey

lamt uppdaterande av mig, je sais, men jag har varken haft tid eller lust att skriva. är ganska stressad. har dataprov imorgon på excel, men det känns ok. däremot så kommer nästa vecka bli painful. har naturprov och major so-redovisning om lärjedalen och franska muntliga, känns som jag missat hälften.

vi har börjat med vårat antikenprojekt i sve nu. jag, sofia och annika skall antagligen skriva ett arbete om euripides. känns som om jag bara ville det dock haha. men om vi fixar dramatik med medea så blir det fint. han har bara fastnat i min skalle sen vi arbetade om antiken i höstas, jag kommer ihåg när vi pratade om tragöder och alla andra va gudadyrkande medan euripides fascinerades av människan, psykologi och konflikter.

har dansat både igår och idag och mer blir det imorgon. har dansuppvisning på söndag och allt måste bli puuuurfect och jättesynkat eftersom vi bara är tre personer. JA JUST DET!! helt sjukt egentligen. innan har vi varit typ minst 15, men nu backade alla ur. är skittrött hur som helst.
vi dansar till soulja boy - kiss me thru the phone och ciara feat. justin timberlake, freash

nu: ugly betty
nästa: fixa valborgplaner

hovet

vill bara hälsa till mina finaste kusiner som har det lite svårt just nu, luv u guys och om ni bara blir trötta på att gå runt i erat hus eller vill prata om något annat är så MER än välkomna till oss. ni är finast på jorden och kommer få det skitbra.


a a and nite

haha, giles har hjälpt mig lite med ze blogg och nu har jag en fin playlist!!
idag skall jag ut till grimmered(inte långedrag!!!!) med elin och hänga med cecile, me like.
så länge kan ni väl lyssna på låtarna, gissa vem som sjunger birthday?

trustworthy

jag är arg. har varit den ända sedan typ halv två idag. vi pratade om sex och samlevnad-föreläsningen med rektorn då. och jag blev arg. jag behövde gå in på toaletten och lugna ner mig lite. jag kan inte förstå, FÖRSTÅ hur man kan vara emot homosexualitet eller säga att man får skylla sig själv om man varit med om en våldtäkt om man är tjej med uringat. hur jag än försöker så förstår jag inte. några i klassen sa riktigt bra grejor och knäckte rektorns försvar.
"vår skola bygger på den klassiska, traditionella kristna synen" jag kan inte få ut det ur mitt huvud.

blir alltid sånhär efter vi haft temadagar då man får passa sig för att inte bli hjärntvättad. känns det som om iallafall.
just to get it out of the world: JAG GÅR INTE PÅ LM FÖR DEN KRISTNA PROFILEN

en två tre fyr fem sex sju stopp

 



lm song contest va helt jättegrymt igår. blev riktigt förvånad faktiskt. tycker om min skola, den har mer humor än expected. min mentor sven och samhällskunskapslärare robert sjöng staten och kapitalet med rött färgat hår. punken lever ftw!!
några va flight of the conchords, det var ganska fint men my personal fav var daft bodies!!!! och gissa vilka som vann!!!!!!!

idag har allt varit i slowmotion och segt, typ. vi hade tre föreläsningar i smyrna imorse. en jättebra och intressant om spelberonde, en obekväm om droger och en hemsk om sex och samlevnad. jag har insett en grej. en person jag umgås med relativt mycket tycker väldigt annorlunda i en viss fråga. kanske, not for sure, men antagligen. känns väldigt konstigt however.

en bra grej: vi skall göra en stompgrej på musiken som ensemble. go innovative and originals!!

Whitey - Wrap It Up
Los Campesinos - You! Me! Dancing!
Dmx - Party Up
Laura Marling - Alas I Cannot Swim

stil in berlin



MARRY ME

Ritornare

haha, måste bara nämna att lille pojken bredvid mig här har hungry heart som ringsignal! CUTE
oj, han pratar franska!!

Ludovico Einaudi

haha, jag älskar planeraren inom mig, sitter här med uppäten matsäck på la biblioteque och har precis ätit yogurt och ame pancakes!! gott vare. väntar på elin som skall ringa så skall vi spendera någon timma och göra något meningslöst för sen är det LM SONG CONTEST i domk:a haha, i luv ma schoool. återkommer om kvalieten imorgon typ.

hade fra nationella igår, vet verkligen inte varför jag tar upp det, så pointless och jag blir bara förbannad.

nu skall jag nog gå och låna några skivor, behöver utökning i detta hemska land. lämnade tillbaka this is england-soundtrack, dave chapelle, the giant-soundtrack och missy elliott. hoppas på lite indie och ying yang twins eller nått.

nu skall jag nog ringa the sunshine of my life!

holla at your boy



inget kul att bli sjuk dagen innan veckan då man har franska och engelska natlonella.
project runway lättar upp stämningen dock!

mgmt - weekend warriors

I LOVE SPOTIFY

ja, äntligen har familjen bjureblad hittat in i spotify-världen och jag trivs!! sitter för tillfället och lyssnar på the black ghosts. upptäckte dem för någon månad sen och jag ääääälskar dem. skitbra, precis den electro jag tycker om. trodde inte jag kunde göra sånna upptäckter längre, men nu vet jag haha. det låter som jag har hört vartenda band i hela världen. just black ghosts skiva måste jag nog leta reda på och köpa, i dessa svåra tider måste man väl visa sin support. jag har en filosofi att jag skall köpa skivor av de som jag VERKLIGEN lyssnar på och vill stödja. det blir bara mindre och mindre, men så är livet för en fattig student.

annars är jag helt nere i twlight, heeeeeee.

ciao

kortis så att säga

dagens låt; yelle - je veux te voir
dagens dusch;  existerade inte, men duschade två gånger igår!!
dagens frisyr;  HUR PLATT!
dagens händelse; ehum..... pelles och min promenad till nya området med kameran
dagens planer; rippa musik, fixa bilder, äta godis
dagens vill ha; SOL
dagens saknad; pengar :D
dagens drog; skratt!!
dagens tråkigaste; vattenpest hahahah
dagens finaste; pelles fina kort
dagens måste; mejla gt
dagens dricka;  FESTIS
dagens köp; halv brownie med cecile och LM song contest-biljett
dagens mat; värsta exotiska mexikanska maten, köttfärs och ris och TACOCHIPS
dagens sjuka;  förhållandesvis osjuk dag :)
dagens kärlek; till min framtida skitsnygga pojkvän med långa fingrar
dagens mående; great

LE PETIT SOLIER

elin, du är megabäst och jag vet inte vad jag hade gjort utan dig, tack för att du inte tycker det är brottsligt att va pissarg och ledsen ibland. så bra att du finns med din musiksmak och dina funderingar och din kunskap. en överglad diplomat..... tu est trop bonne pour toi!! luuuv uuuuu



elin med sarah på ryggen och mig vid sin sidaaaaaa

pagen är här igen

jag har förresten klippt mig idag. och repat med ze band. vi skall go electro and beatles, inte så ofta man hör de två i samma mening. när jag kom hem kom jag på att jag vill göra lady madonna, back in the USSR, get back, obla di olba da och massa meeeer. visst beatles är ganska overrated men catchy!!

why don't we do it in the road?

sitter och försöker banka in lite geografi i hjärnan. det går trögt. funderar på om jag har koncentrationsproblem, har sjukt svårt med att fiokusera numera, kan läsa hur länge som helst och inte förstå någonting för att jag suttit och tänkt på annat. och så tänker jag på att jag tänker och allt blir bara jättesnurrigt. hur som helst, geografin. vatten. prov imorgon. hoppas det är litet och hoppas det är jättelätt. förstår inte riktigt vad som kan vara på mvg-nivå för allt är väldigt logiskt men vi får väl seee. måste verkligen få bra på detta så har jag säkrat geografin.

det känns att man går på en tuff skola. de närmsta veckorna är fulla med prov, redovisningar och inlämningar. helt sinnes mycket plugg och ALLA går in för det så sjukt mycket. hörde att en tjej som går på natur på rudebecks att hon hade mindre. känns lite hemskt, för mig har alltid rudebecks varit värst liksom. men det beror väl på vad/hur/när man jämför.
ibland önskar jag att jag inte valde LM utan schillerska eller nått. min vän som går där berättar varje gång vi ses hur galet slappt det är. hade varit ganska skönt ibland fast i längden hade jag nog inte gillat det.
lärarna är nog det bästa med LM och enligt min vän så är schillerskas lärare av varierande kvalitet.
ibland önskar jag också att jag valde schillerska av den anledningen att det kanske finns mer människor som mig. haha, det låter patetiskt men det hade också varit skönt utan all stress och lite annat.

jag skall sluta klaga. jag har det faktiskt väldigt bra på LM om man tänker efter. har väldigt fina vänner och lärare som är grymma. och just det skolmaten......

copyright



och förresten ikväll!!!! ugly betty börjar ikväll och sen är det dubbelavsnitt av desperate housewives, feeeeesten är häääääär!!

hej hej hoppas att allt är bra med eeer

sitter och skriver på min novell samtidigt som jag lyssnar på P3. mr. schulman skall intervjuas snart haha! fick ju igår reda på att svenska novellen skall in på onsdag. panik!! mina stackars kusiner fick leva med en arg emma men det löst sig och jag är redan färdig tror jag. renskriver bara. 

läste i dagens gp att mads mikkelsen skall spela igor stravinskij i filmen om coco chanel och honom. helt fab. vill verkligen se den filmen. måste bara kolla upp när den släppas. eller agy vet du? eller någon annan?



påsken firades med familjen och på påskdagen kom som sagt kusinerna och farfar och farmor. trevligt!! det är alltid festligt när dem är här. vi gick och köpte glass och så gick vi ner till lindomeån och räddade några flickors hundralapp. klara hängde i gungan också. hahaha jättelyckat.

min syster och danny kom hit igår. de kom ju hem från new york i söndags och nu fick vi se bilder och grejor. jag blev så avundsjuk. jag är fortfarande avundsjuk förresten. hon hade köpt nya converse, en tisha, brillsen i förra inlägget och influenceboken av mary-kate och ashley olsen haha. låter patetiskt men den är faktiskt cool. dem har intevjuat deras inspirationskällor och jag känner väl till ungefär hälften.

oj, nu ringer pelle!

NEW YORK ARRIVALS

I WANT THESE GLASSES SOOO BAD!!


BUT THESE UNDERNEATH, I GOT THEEEEM!!!!! I LUV MY SIS FOREVER! SO M.I.A.!

more update other day when I don't have any P.E.-exam to study for, or geography or a novel to write....


happy easter sisters

idag gjorde jag något för första gången. något stort. vi åt lite förrätt och mami tyckte verkligen att jag skulle smaka på ett ägg. nej, jag har aldrig ätit ett enda ägg i mitt liv. förrens NU!!! och ett helt blev det. blev dock ganska besviken över smaken,. det smakar ju INGENTING. men nu är det gjort. pretty proud.

solen lämnade aldrig vår altan idag och därför gjorde inte jag det heller. helt fantastiskt. hoppas verkligen att det håller i sig nu. jag har alltså hunnit med att läsa en hel del under dagen, nöjesguiden(som jag har kommit på migsjälv att verkligen tycka om!), gp, idrottsläxa som aldrig tar slut och sist men inte minst så började jag på om jag kunde drömma, som jag fått låna av annie. jag gillar den, TADA! läst drygt två kapitel och jag gillar den!

jag träffade mary igår på dagen och vi fikade och pluggade på java i vasa. det var nice men fysiologin tycks aldrig fastna. vi gick till tuffaste affären och köpte näsring(näsring? hahaha) till henne istället.
senare på kvällen så cyklade jag och pelle på hennes tandemcykel. fatta hur coolt. vi cyklade igenom de närmsta områdena och ner till valås och upp igen. fast jag va mest nervös hela tiden, som vanligt haha. men i sommar blir det mer av den varan!

nu väntar middag med familj plus joar och sen blir det påskäggsjakt, wiho!!


chillaste huset i lindome

denna kväll såg jag och giles slumdog millionaire FETT SJUKT JÄTTEBRA till alla er som inte sett den. handlade om jamal malik som tittar tillbaks på sitt liv när han helt mirakuöst fått en plats på den indiska versionen av Vem vill bli miljonär?. den var sjukt bra. värd alla sina oscars i tell you soulja boy. ganska stort plus för att de spelade paper planes av the one and only också.
samma regissör som till trainspotting, danny boyle.



jag var i åsa tidigare idag hos ma copine annie. fint hahah, hon bor ute på landet. mer landet än mig, fattar ni eller? liksom från busshållplatsen gick vi en 20 minuters promenad förbi massa åkrar hem till henne. men hennes hus va jättesöt och trendy, såklart. lagade de godaste pancakesen på länge och hon tvingade med mig twilight också!
jag måste väl ge den en chans så jag inte blir helt fullkomligt utstött i samhället.

nous dormirons maintenant. bon nuit tout le monde.

fattar ni ellerrrr?

IF YOU SEEK AMY!
alltså den låten eller speciellt titen har jag och pelle pratat om helaaa dagen idag.
så fascinerande och intressant och kontroversiellt, eller bara patetiskt?
har iallafall hört att de måste ändra titeln till "if you see amy" för att den skall få spelas dagtid i USA.



nu skal vi vara käcka och träna step dance. so long, farewell!

ctrl X

den mest skrattretande trenden:
du skrattar bakom ryggen på de svartklädda människorna med nitar runt halsen. shit, hur ser dem ut egentligen? tycker dem verkligen att det är snyggt? bryr dem sig inte vad alla tycker? vill dem ha stryk eller?

ett år senare. du är fortfarande ung men trött på livet, köper schackrutigt skärp och en palestinasjal, precis som dina kompisar, det är ju ascoolt. allt för att visa världen hur hård och synd det är om dig. du skriker på dina föräldrar. ingen fattar. ingen utom typ tokio hotel och my chemical romance och du drömmer om att gifta dig med gerard way. du färgar håret svart och du och dina orginella vänner hänger i göteborg, DIN stad, och fotar varndra medan ni håller för era aniskten fast bilderna redigerar ni ändå i typ en timma sen.

du hatar dig själv. du hatar ditt liv.
alla är/har varit/kommer vara där. tonårskris och för just dig är det skitjobbigt!! ingen yssnar på dig. ingen fattar. ingen sympati. det är ju synd om dig på riktigt.

några år senare har du sålt dina dr. martens och slutat använda dina svarta känningar med rosa hello kitty på. din nya hobby är att fotografera och du vill vara mijöpartist och demostrera och dricka te på da matteo eller le pain francais i stan. du har förträngt dina yngre tonår och försöker motbevisa alla att du minsann alltid varit mogen men att du haft det sjukt jobbigt. du har tröttnat på att vara riot girl så du går tillbaka till din tidiga livsstil och allt blir som vanligt.
synen på människor, på livet. dina väderingar.
fast shit va synd det var om dig egentligen, tänker du innan du somnar.

pathetic girl 123

tänkte lista 3 av de snyggaste kvinnorna på jorden för jag har inget bättre för mig. eller snygg i den bemärkelsen coola stilförebilder. ingen ordning tror jag och det kan ju hända att jag missat någon jätteimportant. whatevur.









cory kennedy
visst inte den mest fresha men can't help it, hon är så cool. alla hennes kläder skulle jag kunna byta med (well, nästan alla) och hennes hårfärg är så fin. hon är egentigen inte känd för någonting. blev känd för sin klädstil och hamnade ofta på cobrasnake.com då hon är kompis med mark hunter som är skaparen. jag är avundsjuk på hennes liv och feeling of style!!









leighton meester
åh, hon är så vacker. klädstilen är inget som jag beundrar dock. älskar bilderna i repotaget i nylon för några månader sen tillsammans med blake livley som finns här ovan. tror jag ångrar mig, vill inte ha corys hårfärg när man kan få leightons. bananas tomatoes macaronies!!









whitney port
fanns inga smashing bider, men alla som sett the city förstår. ett mysterium hur hon kan har nya kläder varje dag och jobbar typ på största modeföretaget i världen trots att hon är typ 23 år.
älskar hennes långa hår och hennes coola outfits som hade sett bananas ut på någon annan, men she knows how to work it haha. whitney är en stor anledning till min gigantiska nagellackssamling.


15 min; den danska nationalsången

eh, tänkte förresten fortsätta på vad som skulle bli ett djupt inlägg om the strokes som påbörjades häromdan.
finns få saker i världen som gör mig så arg som när någon dissar dem, eller kanske inte dissar ifall det är grundat på en RIKTIG åsikt men om någon ovetande(ur min synvinkel) dömmer dem.
jag blir jättejättearg och ställer mig i försvar. jag har lyssnat på dem i tre, två år kanske och inga band har träffat mig så klockrent som dem gjort. noone. tycker det är ganska skumt faktiskt. kommer ihåg för längesen när min pappa spelade is this it på deras första platta och jag tyckte julian lät jättekonstigt, som i en telefon. men jag VILLE verkligen tycka om dem, hahah. enbart för att the strokes lät så cool. symmetriskt på något vis och det lät så fint.

nu har det gått typ 3 år sen dem släppte en platta. det är jobbigt. men man tröttnar inte på samma sätt som man gör med andra band. säg franz ferdinand, dem har släppt 3 skivor nu och jag blir jättetrött på dem bara någon månad efter senaste skivsläppet. missförstå mig inte, franzy är jättefina och jättesvängiga men dem håller inte i längden.
det gör the strokes.

har tänkt på hur det skulle vara att se dem live. galet. galet läskigt. har ju en bild över hur allt skall gå till, hur de ser ut, hur och vad de pratar om ectect. förväntingar är enorma. tänk, tänk om det inte blir som jag förutser. vet inte riktigt vad som skulle hända då.

vet inte riktigt vad det är som gör mig så besatt av deras musik. allt bara klaffar. alla pusselbitarna faller på plats. musikaliskt. många håller väl inte med mig nu, men texten är inte alls viktig för mig. många låtar har jag väl ingen aning om vad julian vill förmedla men jag lägger liksom inte vikt på det.

och julian. det går inte att ge sig in på honom. han är som ingen annan. han är bäst i världen. tyck vad ni vill, men DET ÄR FAKISKT SANT!!


marco polo

åh, gårkvällen var jättelyckad! vi åt god pasta carbonara och grillad makrill hihi. sen så tittade vi på gossip girls och någon dålig serie. martie hade skaffat sig värsta systemkameran så vi testade att fota lite. det va verkligen skönt att få träffa tjejorna igen. allt är så annorlunda nu så det var kul att prata minnen.
jag var rädd att jag skulle vakna runt nio medan de andra skulle sova till 12 men jag vaknade halv 12 av att more ringde!! jag är jättestolt.

mitt händelserika och roliga liv fortsätter än idag för nu väntar snart bio med hannah montana på bergakungen. vi skall se hopplös och hatad av alla. kul!! har alltid velat se den ÄVEN om den fått pissdålig kritik...

see you when I see you

och ingen förstår

"Vanity can easily overtake wisdom. It usually overtakes common sense."

det blir inte bättre än såhär.

tyler durden

kommit hem från soliga staden men skall snart in igen för att träffa fina agnes. det blir sleepover och om vi har tur kan vi promenera runt vid hamnen senare. haha, det låter så harmoniskt, det är det inte men vi kan låtsas. det va hur länge sen som helst jag träffade agge så det skall bli fuuun!! såg att det gick massa bra filmer ikväll och så får vi(agy) väl laga något gott också.

jag och pelle jobbade förrut. barnvärdar på friskis och idag var det hard work skall jag säga er! vi har precis fått reda på att det max får vara 5 barn där och vi brukar ligga runt 15 liksom.
känns skevt då vi inte kan börja skicka hem föräldrar och barn nu?
jag blev trött efter en halvtimma typ och satte mig på några kuddar. en värd grej var ju att vi fick aftonbladet och det fanns massa alex schulman i! känner mig verkligen som addict.


hahah... så här kul är det på friskis!!!!

imorgon kommer mami hem från huvudstaden och jag skall hos finaste krokslättsborna eveeer.
förresten!! såg lite på jarhead och fight club igårkväll. det var så kul för min franskalärare rekommenderade den sistnämda nu i veckan.
"brad pitt är med. en väldigt vältränad brad pitt. SE DEN!!"
hann dock inte så långt för jag somnade...

tröjaN


hur mycket fjortis är du? tråkig

nu är det påååsklov, hallelujah.

jag och pelle spelade rockband förrut. shit va duktig jag är med the drumsticks!! hohoho on fire när vi körde smashing pumpkins eller beastie boys eller TILL OCH MED MEDIUM-NIVÅ på tokio hotel. jmen ag körde beginner på paramore. jag skall gå och skämmas nu.

meningslöst inlägg. förlåt mig, bättre tider väntar. puss!

won't you come on oveeeer





DET ENDA jag vill just nu är att våren skall vara här och stanna på riktigt. för när det är vår är det snart sommar och denna sommaren blir den bästa(oj, det har vi inte hört förrut...). det är sjukt hur mycket ens humör påverkas av vädret. igårdagen va hur fin som helst jag är va så glad men nu är vi tillbaka under noll igen och jag blir så trött. lovar att det kommer snöa imorgon typ. nääää, men hoppas det blir bättre senare på dagen.
idag är det massa plugg och grejor som står på schemat. sen blire rep i kållered med ze girls.

jag är såååå indie

köpt en väldigt fin jacka idag.
andreas och giles skrattade åt den.

Imogen Heap

okej. jättejättejätteskönt att matteprovet är avklarat, även om jag kommer max få typ 3 vg-poäng. no more andragradsfunktioner, parablar, nollproduktsmetoder eller vertex!!!!! känn min lycka då jag inte skall läsa matte c eftersom det känns ganska onödigt om man ändå inte vill bli typ ekononom. och eftersom jag skall läsa språk så tror jag att det kommer lösa sig ändå serrrö.

jag och elin skriver ett arbete om ekologiska kläder och jag fick den briljanta idéen om att åka till SKANK på andra långgatan. fanns inget om den på hemsidan dock, men vi tog ettan och gick förbi sexshop efter sexshop på gatan. när vi tillslut frågade någon klarande det lite. den hade stängs igen 4 eveeeeeeer.
vi åkte vidare till världskulturmuseet för att gå på deras utställning fair fashion. eeeeeehhhh den slutade visas för ett år sen sa dem. hahaha i guess i've become tjejen med koll. det känns sådär va.
MEN vi gick på deras bollywood-utställning och spelade in en film och dansade och sjöng singstar bollywood. det var helt fantastiskt i tell you. länkar till filmen någon gång.

RSS 2.0