Phoenix



Har börjat lyssna ganska mucket på detta fina franska band nu. Någon sa att de kommer hit i höst....!

090727

Känner att jag mognat en del sen sist (hehe)och har bestämt mig för att ta ett steg steg i min bloggkarriär. Märker ni något? Jag skall börja skriva som folk med VERSALER i början av meningar. Jag är 17 år. Skall börja tvåan och läsa franska, spanska och latin varje dag. Eller läsa om samhäll. Fortfarande inte helt hundra, men det kommer jag aldrig bli. Jag vill bara ha roligt.

På onsdag förmiddag så åker jag, Sally, Cassandra och Jennie med Cassandras fyrmannatält till Emmaboda Festivalen! Skall bli så grymt kul. Idag har min mamma lärt mig hur man får öronproppar att fastna och köpt massa festisar, haha! Emmaboda är electro_no1 i år och det känns så gött. Vill bland annat se Does It Offend You, Yeah?, Simian Mobile Disco och Late Of The Pier. Och dansa, dansa!!

emmabodispeppen vare ja



Bästa låten på länge med en video gjord av Patrick Wolfs syster.

090726

PEPPER EMMABODA SOM TUSAN (DÄRAV CAPS LOCK)
Feta band spom jag måste, vill kanske, kommer förmodligen att se!
Typ bara massa elektro!!

Torsdag
Ängen
13:00Name The Pet
14:30Parken
16:00The Liptones
17:30Handsome Furs<3<3<3
19:30Bob Hund
22:002manydjs (live)
01:00The Bloody Beetroots
Skogen
13.45Jonathan Johansson
15:15Skansros
16:45Dead By April
18:30Kap Bambino
21:00Detektivbyrån
23:30Boys Noize
Trädgården
Det finns inget schema skrivet än.


Fredag
Ängen
13:30armand mirpour
15:00Joel Alme
16:30florence valentin
18:30Does It Offend You, Yeah?<3<3<3<3<3<3<3<3<3
20:30Markus Krunegård
23:30Late Of The Pier<3<3<3<3<3
Skogen
14:15Moofish Catfish
15:45the baboon show
17:30Navid Modiri och Gudarna
19:30Moderat Likvidation
21:30metronomy
00:30The Wombats
Trädgården
11:00Little Marbles
12:00Miss Li
22:15aeroplane
01:15Simian Mobile Disco (DJ set)<3<3<3


Lördag
Ängen
13:45Monde Yeux
15:15Nordpolen
16:45Franke
18:15Agnostic Front
20:15sonic syndicate
22:15Svenska Akademien
00:15Familjen
Skogen
13:00Syster sol
14:30Körsbärsfettera
16:00Ashbury Heights
17:30Fontän
19:15marina and the diamonds
21:15The Haunted
23:15The Pains Of Being Pure At Heart
Trädgården
10:00Palpitation
11:00Hajen
12:00Avner
01:15den svenska björnstammen
02:00City
02:45adrian lux

090720

Ibland får jag sånna här ryck, gud vad jag längtar till att få flytta hemifrån!! Till en EGEN lägenhet där JAG bestämmer allt. Då känns det som livet börjar. Efter studenten för då har man (egentligen) inte som holds back. Längtar ihjäl mig tills jag flyttar in till göteborg med min familj också. Bara det att få ett nytt, tomt rum att inreda precis som JAG VILL.
Ok, mycket caps lock men här kommer lite interiorinspiration!




Tänk att få ha en "stenvägg"!!! Hur snyggt!




tata darlings!


det mest värda inlägg du kommer läsa idag

eftersom jag skall på emmabodafestivalen så tänkte jag, smart som jag är, att jag skulle låta mitt hår vänja sig vid större mellanrum för dusch. det har nu gått 4 dagar sen jag tvättade mitt hår(OBS! håret!) och jag gladde mig åt att få schamponera in mina feta hårstrån i schwarzkopf.

min mamma har sin sista lediga vecka nu så nu skall hon(läs:vi) få så mycket fixat och slängt inför flytten NÄSTA ÅR. detta innebar att jag fick klättra upp på vår vind i garaget (där ingen varit på typ 7 år) och kräla runt bland div skit.
sedan cyklade jag ner till centrum för att lämna tillbaka massa böcker och köpa lite mat på ICA och tror ni inte att det börjar pissregna som ALDRIG förr?

här sitter jag nu, som en dränkt katt och tänker att kanske, kanske var det inte menat att jag skulle duscha idag?

090717

haha, fick ett sms av min bästa vän förut när jag låg på playan som löd "vill du ha ett par dr martens i födelsedagspresent från saint malo?? du får betal 70 % själv..." och innan jag visste ordet av har hon köpt ett par som jag hoppas kommer se ut såhär:



hon är väl för knasig...

cole mohr

figured i haven't showed any pictures of my new bf. so here you go.



 



wiv me



090714

mina tankar har än en gång sabbat det för mig och min framtida plan. jag skall fatta mig tydligt. jag vet inte om jag vill gå sam/språk längre. vet inte exakt vad det var som fick mig att börja tvivla men det var någon gång i sanary, frankrike då jag låg på plagan och läste drömmen om palestina som handlar om kriget mellan israeler och palestinier som aldrig verkar ta slut. jag tycker i allmänhet att mänskliga rättigheter, socila förhållanden och dyl är väldigt intressant och jag började fundera på mina kommande år på LM. om jag väljer språk så fortsätter jag läsa franska, plus spanska och latin.
ingen mer samhäll alls.
det finns fler faktorer som också kommer till men som jag inte vill ta upp här.

vet bara inte hur jag skall göra.
jag är så omogen och jobbig och vill väl egentligen byta klass varje år. minst. jag tänker hela tiden NYTT NYTT NÄSTA och är väldigt dålig på att njuta. leva i nu:et. inte så konstigt att jag inte vet vad jag gör med min tid när jag tänker tillbaka senare. men hallå, hur gör man? hur lever man NU? tänker man "åååå vad skönt allt är" hela tiden?

träffade finaste pärlan annie idag. hon hade några fina words of advice!  vi satt på en klippa på kössö med gifflar och saft och njöt(men jag tänkte såklart nästa!! eller hur var det?)och hon lärde mig en jättefina rysk sång som jag sjöng hela båtresan hem haha. hur många adjektiv var av ordet fina, HA!?


090713

dessa låtar är det enda som spelas på spotify!!!!! älskar mixen!!!!
(och ja, jag är tillbaka, ett år äldre och lite tjockare)

 


090705

http://perezhilton.com/2009-05-28-epic-gagas-new-paparazzi-video
NI MÅSTE TITTA!!! HUR ROLIGT SOM HELST!


Ciao, nu åker jag till Frankrike. Vi ses om en dryg vecka.

090704

"en sen sommarkväll. vi åkte i en cab utan tak ner till bron och jag skrek och viftade med armarna som om jag åkte bergodalbana. ett sorgligt avsked senare så balanserade jag och E på tågrälsen och vi kände oss som hemlösa i Mumbai. allt var så fint. det spelade egentligen ingen roll att vi missade ett tåg och en buss för kvällen var perfekt.
en stund senare gick jag ner för sinntorpsbacken i ett kolsvart lindome med en sval handduk virad runtom mina bara axlar. ett gift par gick förbi och jag kunde läsa deras blickar "stackars lilla flicka, inget hem, ingen som bryr sig".
men det spelade ingen roll för det var en perfekt kväll.
väl hemma och ännu ett avsked senare somnade jag med en leende själ. "

090702

jag och min vän agnes har som tradition att varje födelsedag eller julafton köpa ett kort med en legend på (eller det är iallafall så jag tolkar det.) jag har fått bedårande james dean-kort och har gett henne några med både audrey hepburn och andy warhol på.

här är en fin bild(glöm inte vad som händer om 8 dar!)

ah, jag har glömt berätta att jag åker till franska rivieran på söndagkväll med min syster och hennes boyfriend. hur efterlängtat?!

world town



kan inte greppa hur det skulle vara att se kvinnan live.

RSS 2.0