är det godis eller??

måste bara få berätta om dagens statsbiblioteksgäst. jag och mary har ju som sagt startat en liten studiegrupp på onsdagar då vi sitter och pluggar. asbra fakitskt. och väldigt väldigt roligt då vi ALLTID hamnar bredvid någon ganska annorlunda figur. vi har hamnat bredvid 60åriga gubbar som läste fantasy på barnavdelningen jämte oss och en man som var typ tionde minut reste sig frenetiskt och kammade sitt hår med blöt kam.
men jag tror att dagens händelse slår allt. (såklart är det lite you had to be there-moment).
medan vi pluggar PQformen och annat hemskt ställer sig en kort, mörk man och tittar på oss. jag blir lite nervös men försöker agera normalt. maria upptäcker honom så han hälsar och frågar om hon har godis i sin påse som står på bordet. nej, det är smör (haha) och hon erbjuder sig till och med att ge det till honom, men han nekar och går iväg.
sen kommer sofia, julia och hanah och pluggar med oss och efter kanske en halvtimma kommer han igen med massa papper och ber mary skriva ner någonslags address. förstod väldigt lite av detta, fokuserade bara på att i brista ut i skratt. det var hemskt. kändes inte helt hundra azzo. hamn tog upp en av hennes femmor och frågade vad det va för någt.
sen skakade de hand och han gick sin väg.
har nog aldrig sett maria skratta så mycket.

jag va väldigt glad idag tror jag. trots att jag försov mig och hade 10 min på mig imorse. wonder woman.

time square

usch, idag är det en sorglig dag. vi har varit hemma hos anna och danny för one last goodbye. imorgon åker dem till stockholm och sedan på tisdag morgon är det new york som är destinationen. är så avundsjuk så jag tror jag skall dö typ. vi har skrivit en lista med grejor hon MÅSTE köpa med sig hem, som billiga converse och massa coola t-shirts. dem skall bo på upper west side, alldeles granne med central park typ.
så hilma fint azzo, någon söndagmorgon skall dem besöka en kyrka i harlem och vara med på en riktig amerikansk gudstjänst och någon eftermiddag skall anna och hennes vännina åka "sex and the city-tour" där de stannar vid alla kända ställen som visats i serien. helt okej liksom.
one thing for sure. när jag blir stor skall jag flytta in i en trea i west village och hänga med alla coola kidz.
och jag skall även hinna bo i london och paris ett tag innan jag settle down.

nu är det engelskaplugg som gäller för hela slanten och även kanske ett danspass med pelle.
en bra grej med LM är att dem kommer på sånnahär fina idéer som att ha mysvecka (utan läxor, men prov:() och de är det nästa vecka, så då skall jag bara gå runt i mjukisbyxa och rufsigt hår! alla är mesar som inte gör det, för att mjukisbyxor så töntigt. hallå, kom igen nu. det skall även inträffa några överraskingar under veckan..... exciting.

hilarious

alla har väl redan upptäckt photofunia.com, här är några bilder som jag tyckte va riktigt fresha.
sista bilden är nog min favvis. kan-inte-sluta-skratta. okej, nu räcker det för idag!
känner verkligen att detta med att blogga kommer bli något utav ett beroende. inte bra.
ha en trevlig kväll. det skall jag ha med min syster, systers pojkvän och ROBINSON!!!!!






kärleken sover alltid utomhus men den har nycklar till alla lås

sitter och funderar på om jag kanske, kanske skall göra ett riktigt intellektuellt kap och köpa alex schulmans bok, "skynda att älska" på hans blogg, FÖRE ALLA ANDRA. tror inte det blir så. lockar ju dock lite med signaturen som man får på köpet. finns säkert massa som undrar vad som händer i mitt huvud just nu och varför jag ens skulle tänka tanken att stödja denne dryge stockholmaren!! men om sanningen skall fram så har jag alltid tycka om alex, på något vis, läste ofta hans elaka krönikor i punkt.se och tyckte han va jättehäftig som vågade provocera så mycket! även om det var gränsfall till ren elakhet vissa gånger...
jag är en mes som ens vågar kalla mig provokatör i jämförelse med honom. önskar verkligen att jag hade lite mer gutts och våga ifrågasätta saker som jag ändå alltid går runt och tänker på, men rädslan över att bli dumförklarad eller allmänt hatad är för stor. än så länge. och jag tror att jag skall passa mig lite, jag går ju faktiskt på en kristen friskola. men när jag blir äldre, klokare och mer självständig - då kanske jag har tagit mod till mig och vågar berätta vad jag egentligen tycker. okej, det är inte så att jag hittar på åsikter, men ibland orkar jag bara inte stå emot i en diskussion om något "upprörande".

läste hans intervju med den skånske, författaren björn ranelid i nöjesguiden igårkväll. gillade den faktiskt. men blev lite irriterad på hur sjukt unik ranelid är enligt honom själv dock. man får vara självgod, sure, men till en viss gräns.
i slutet bad alex honom dra några menningar om kärlek och jag måste erkänna att några var väldigt fina.
"kärleken väger ingenting, ändå är den mäktigare än allt annat på jorden."
"kärleken stavar aldrig fel när den skriver, ty den behärskar alla språk"
"kärleken är världens första och största atombomb"


och jag måste bara upplysa om earth hour ikväll!!!!! hihih, hela världen skall vara släckt i hopp om att politiker skall ta klimatförändringarna på allvar. massvis med städer i världen (bla göteborg, eller iallafall avenyn) kommer att släckas ner mellan halv nio till halv tio ikväll. gör du det meeeeed! wiho.

there is a light that never goes out














alltså jag dör. helt ärligt kan det var dem finaste bilderna jag sett. så otroligt duktig fotograf (tjejen på de flesta bilderna) och jag blir så så så avundsjuk. ljussättning och miljöerna. tröttnar aldrig titta igenom hennes bilder på flickr. stunning. länken tror jag att jag behåller för mig själv hohoh.

je suis quelqu'un

igår såg jag en jättefin, fransk dokumentär om svart musik och dess utveckling. malcom x, sam cooke och nina simone var med bla. och jag blev såklart jätteintresserad. den började med att martin luther king höll sitt kända tal från -68 och sen så fick man se korta klipp med musik och politiska händelser ex demostrationer i den (då) rasistiska södern. grandmaster flash var givetvis med, med sin the message. den låten alltså.
har aldrig fattat grejen med otis redding förrens igår. helt fantastiskt. så svängigt! kan nästan säga att jag skulle föredra honom före mr. brown. shit, det verkar som om jag är värsta soul/funk-kickan eh.
men jag önskar att jag kunde vara med under 60 och 70talet. i studio 54. drömscenario. typ.

 

sen övertalade min syster mig att vi skulle se på en dansfilm som hon fått av någon. turn it on tror jag att den hette. hahahah, förfärligt dåliga skådespelare, huvudrollen spelades av en tjej som envisades med att le HELA TIDEN och vara tragiskt fult sminkad. men vi blev ganska glada när vi såg hennes motspelare, kenny wormald, eh, han är väldigt sjukt underbart snygg. hade ingen anning om att han var klassiskt skolad också, hade bara sett hiphop och dyl på youtube innan. gud.
det är inte bra för oss att se på sånna filmer, vi blir bara deppiga.


Alabama's gotten me so upset
Tennessee made me lose my rest
And everybody knows about Mississippi goddam!

kolla va cool jag är egentligen


my heart is yearning

sitter och lyssnar på ladyhawke och holy fuck om vartannat. trevligt. tycker dock båda är ganska överskattade, holy fuck blir ganska jobbiga i längden. räcker med små doser. och ladyhawke är väl pretty fly, paris is burning  och my delirium är ju svängiga, plus att hon har en snygg uniformsjacka. jag älskar uniformsjackor och såg en jättejättefin i en tidning igår, something tokeep in mind.

jag kan också

denna gången skall detta fungera. denna gången är annorlunda. känner ni inte peppen eller! inget trams eller så. bara skriva om allt och inget. sounds so arty. enda jag är, hehehh. läser massvis med bloggar och önskar att jag var en av dem, dem som kan skriva och hålla det poetiskt utan krusiduller. men jag skall försöka. måste bara övertyga migsjälv att det inte är farligt att inte uppdatera 6 ggr/dan. för denna gången skall det fungera.
har kommit på att jag nog behöver en blogg där jag kan skriva för att senare kunna titta tillbaka och minnas. det är därför.

RSS 2.0