är det godis eller??

måste bara få berätta om dagens statsbiblioteksgäst. jag och mary har ju som sagt startat en liten studiegrupp på onsdagar då vi sitter och pluggar. asbra fakitskt. och väldigt väldigt roligt då vi ALLTID hamnar bredvid någon ganska annorlunda figur. vi har hamnat bredvid 60åriga gubbar som läste fantasy på barnavdelningen jämte oss och en man som var typ tionde minut reste sig frenetiskt och kammade sitt hår med blöt kam.
men jag tror att dagens händelse slår allt. (såklart är det lite you had to be there-moment).
medan vi pluggar PQformen och annat hemskt ställer sig en kort, mörk man och tittar på oss. jag blir lite nervös men försöker agera normalt. maria upptäcker honom så han hälsar och frågar om hon har godis i sin påse som står på bordet. nej, det är smör (haha) och hon erbjuder sig till och med att ge det till honom, men han nekar och går iväg.
sen kommer sofia, julia och hanah och pluggar med oss och efter kanske en halvtimma kommer han igen med massa papper och ber mary skriva ner någonslags address. förstod väldigt lite av detta, fokuserade bara på att i brista ut i skratt. det var hemskt. kändes inte helt hundra azzo. hamn tog upp en av hennes femmor och frågade vad det va för någt.
sen skakade de hand och han gick sin väg.
har nog aldrig sett maria skratta så mycket.

jag va väldigt glad idag tror jag. trots att jag försov mig och hade 10 min på mig imorse. wonder woman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0