kärleken sover alltid utomhus men den har nycklar till alla lås

sitter och funderar på om jag kanske, kanske skall göra ett riktigt intellektuellt kap och köpa alex schulmans bok, "skynda att älska" på hans blogg, FÖRE ALLA ANDRA. tror inte det blir så. lockar ju dock lite med signaturen som man får på köpet. finns säkert massa som undrar vad som händer i mitt huvud just nu och varför jag ens skulle tänka tanken att stödja denne dryge stockholmaren!! men om sanningen skall fram så har jag alltid tycka om alex, på något vis, läste ofta hans elaka krönikor i punkt.se och tyckte han va jättehäftig som vågade provocera så mycket! även om det var gränsfall till ren elakhet vissa gånger...
jag är en mes som ens vågar kalla mig provokatör i jämförelse med honom. önskar verkligen att jag hade lite mer gutts och våga ifrågasätta saker som jag ändå alltid går runt och tänker på, men rädslan över att bli dumförklarad eller allmänt hatad är för stor. än så länge. och jag tror att jag skall passa mig lite, jag går ju faktiskt på en kristen friskola. men när jag blir äldre, klokare och mer självständig - då kanske jag har tagit mod till mig och vågar berätta vad jag egentligen tycker. okej, det är inte så att jag hittar på åsikter, men ibland orkar jag bara inte stå emot i en diskussion om något "upprörande".

läste hans intervju med den skånske, författaren björn ranelid i nöjesguiden igårkväll. gillade den faktiskt. men blev lite irriterad på hur sjukt unik ranelid är enligt honom själv dock. man får vara självgod, sure, men till en viss gräns.
i slutet bad alex honom dra några menningar om kärlek och jag måste erkänna att några var väldigt fina.
"kärleken väger ingenting, ändå är den mäktigare än allt annat på jorden."
"kärleken stavar aldrig fel när den skriver, ty den behärskar alla språk"
"kärleken är världens första och största atombomb"


och jag måste bara upplysa om earth hour ikväll!!!!! hihih, hela världen skall vara släckt i hopp om att politiker skall ta klimatförändringarna på allvar. massvis med städer i världen (bla göteborg, eller iallafall avenyn) kommer att släckas ner mellan halv nio till halv tio ikväll. gör du det meeeeed! wiho.

Kommentarer
Postat av: Hannah

du skriver som en gudinna!!

2009-03-28 @ 16:15:53
URL: http://dahanoi.blogg.se/
Postat av: Tilda

Du har blivit så vuxen gumman! Kul att läsa din blogg, och nu har jag den under bevakning ;-)

Kram kram Tilda

2009-03-28 @ 17:04:17
URL: http://tisslans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0