dead and gone

igårnatt dog michael jackson. vår sista superstar.
vår sista utomjordig. jag tänker på att man(jag) såg på honom som en omänsklig maskin. ingen har någonsin slagit igenom världen över med sådan succé som honom. kanske att elivs är med i tävlingen men efter honom så står michael ensam på prispallen.
men trots hur många hits han än må ha gjort så var han bara en människa. eller?
sov i syrgasmask för typ 250 000 kr, anklagad för pedofili, skulder på miljarder(!!) och ett nöjesfält som trädgård.

så fort en kändis går bort så är världen snabb på att visa dess kärlek. plötsligt älskar alla(inkl jag) jacko och alla blir skitledsna. kommer ihåg att samma scenario inträffade när skådisen heath ledger gick bort förra året. det är ganska konstigt ändå. eller typiskt beetende för oss människor, kanske. you don't know what you got til it's gone sjöng janis joplin och jag kan bara instämma.

några av hans bästa låtar. 

smooth criminal

 

rockin robin
 
 

man in the mirror
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0